Followers


Friday, November 12, 2010

belajar bercinta~

bismillahirrahmanirrahim..

jam da menunjukkan pukul 2:06 pagi waktu jordan..tapi ak xleh nk tido sebab mata ak mata burung hantu..huwahuwahuwa..

bez tgk suami ak tido..ak je yg xleh tido..xtau la penyakit apa..plg lama pn tdo satu ari cuma 3 jam..pelik tapi benar!!

tibe2 je ase cm nk post sumting pasal kami..cerita cinta ak dan dia..jiwang gler..haha~

..............................................................

orang kata, tanda2 jatuh cinta ialah tido x lena,mandi x basah,makan x kenyang...

tapi..ak ase cm tipu jeee...

pesal ak tido lena je..ag2 tgh winter ni..pergghh~~sedap gler layan tdo..(tp tetap xleh tdo lama2..mataku mata ajaib..uhuk3)~xpe..masa berjaga yg allah kurniakan ni gunakanlah sebaik2nya tuk mendekatkan lg diri padanNya..

mandi x basah?! ni lagi la ak x percaya!! tipo3!! basah je selama ni mandi..siap leh gune sabun mandi ngn syampu ag tau~ kalo mandi x basah tu,ak ase die mmg x mandi la..hahahaa..juz basuh mata ngn air cm p.ramlee dl2 tu..wahaha~

makan x kenyang??!! awat ak n suami ak makan kenyang aje..makan sekali sehari pon boleh bertahan sampai soknye kekenyangan tu..(cm diet plak..tp bagus gk sbb mak da pesan,jgn makan banyak2..badan kene jaga..muahaha~)

haaa..cuba anda sume fikir??! adakah ini tanda2nya kami masih belom jatuh cinta antara satu sama lain?! ahakx~ cm geli je ayat ni..haha~

.......................................................................

susah gk belajar bercinta ni..hoho..

kenapa?!

sebab ak xtau apa itu cinta..

isk~bukan xtau..tp perasaan tu kn subjektif..susah nk describe..

yg ak tau..kami baru je nk blaja bercinta...

kesian kn?da kawen br nk bercinta..

susah btol..xtau cmne nk bercinta..bercinta ngn suami sendiri?adehh~~cm malu pn ada..cm lawak pn ada..cm terseksa jiwa raga pn ada..senang cite macam2 ada...(eceh..cm astro plak)

...................................................................

perasaan sayang mudah d pupuk..boleh sayang siapa2 saja dgn mudah..

tp cinta?!

NO! it's so hard la...

cinta itu hanya untuk allah..

cinta itu hanya untuk rasulullah..

cinta itu kepada ibu bapa..

cinta kepada suami...

suami?!

hahahaa....geli laaaaa....

pliz be polite wahai cik nisaulfadhilah!

okay2..i'll try...

saya mengaku yg saya x pandai bercinta..atau pun sbnrnye da jatuh cinta tapi saya x perasan..

yg saya tau,saya sgt susah nk luahkn perasaan sy..bagi saya,dgn cara bergaduh2 mulut dan tumbuk menumbuk la satu2nya cara tuk meluahkan perasaan saya kt org..hahahaha~kesian cik abg..ampun ya...

ak slalo bc cerpen2 dan cerita2 org..dorg sume bercinta ala2 cinderella dan prince..romantik sgt~ayu..lemah lembut..penuh kesopanan dan ketatasusilaan..

uhukkk~~

ak x reti menjadi seperti itu...

masih belajar tuk memudahkan lagi proses menjatuhkan diri pada cinta..hahaha..

antara langkah2 yg ak fikirkan berkesan untuk belajar berjatuh,di jatuh dan menjatuh cinta..

1. tulis surat cinta...mengatakan perasaan cinta terhadapnya..(tp ak x pernah buat lg..haha..segan kot~)

2. mengucapkan kata2 cinta..slalo org gne ayat2 lembut dan menggoda..tp kalo nk jerit2,berhip hop atau ala-ala rock tuk ucap kata2 syg dan cinta kt suami pn ok je bg insan yg sespesies ngn ak..haha~

3. berdoa pd allah stiap masa..mohon d semaikan perasaan cinta dan kasih syg dalam umahtangga..haa..yg ni,alhamdulillah ak x pernah miss..hanya ni je cara yg ak boleh buat sbb ak mintak kt pencipta ak..so,ak x perlu ada ase malu..ak luahkn perasaan kt DIA..hanya DIA je yg mengetahui segalanya..pe yg ada dalam hati,zahir dan batinku..(ak malu nk mintak kt manusia tp x pernah malu mintak padaNYA..sbb ak yakin dan percaya hanya ALLAH tuhanku dan hanya DIA yang mampu melakukan segala2nya untukku..)

4. rajin2 baca cerpen romantik..tp ak suke cerpen yg ala2 islamik atau cinta islamik..(fitrahku yg sebegitu)

5. kalo tengah sawan,boleh la layan cite2 jiwang...tp pastikan cerita tu xde unsur2 seks mahupun unsur2 yang bertentangan dengan syariat islam..nauzubillah...moga ALLAH pelihara hati dan mataku dari menyaksikan maksiat2 secara sengaja mahupun tidak sengaja..ameen~

6. ajak suami bercinta..katakan padanya.."abg,jomlah kite bercinta"..pasti selepas berkata2 seperti itu,dua2 akan tergelak2..hahaha..cm geli je..cm menggatal pn ada..tp xpe..gatal ngn suami sndr je..kui2.

7. melakukan ibadat bersama2..ini adalah kunci umahtangga yg berjaya d dunia dan d akhirat..pastikan anda snts melakukan kewajiban anda kepada pencipta...dan lebih afdhal kalo d lakukan bersama2 dgn suami..

8. memaksa suami melakukan keje umah bersama2..kalo die xnk,bebel je..haha~mne aci kite wt keje sorg2..lg2 tgh dlm fatrah study ni..so,nk xnk..sila wt keje sama2 ye..dua2 pn student..makanya,dua2 kene take part dlm urusan umahtangga..(sib bek cik abg rajin dan ringan tulang..hehe..alhamdulillah)

langkah2 lain ak xtau la..sbb tu ak kata,cinta ni susah..hahaha...

papepn..ak cuba gk la tuk menjatuhkn diri pada cinta suami!

letakkan cintamu pada ALLAH..sbb cinta ALLAH itu matlamat kita...suami / isteri adalah asbab tuk cinta kepada pencipta..

sama2 muhasabah diri balik..bercintalah secara halal..sbb cinta yg halal itu sgt manis walaupun memerlukan kesungguhan dan pengorbanan..(cm kisah ak n suami ak plak..haha)

yaALLAH,kau titipkanlah perasaan sayang dan cinta dalam hati ak dan suamiku..jadikanlah kami mujahid dan mujahidah islam yang bertaqwa pada jalanMU..semaikanlah sakinah,mawaddah dan rahmah dalam umahtangga kami..ameen yaRABB~

sy syg suami sy!

...........................................................

Fitrah_mujahidatunnisa sedang belajar bercinta..

0 comments: