Followers


Monday, December 6, 2010

walimah kami (1/10/2010)

bismillahirrahmanirrahim....

malam ni adalah malam cuti kerana sok adalah 1 muharram...

tetibe je tersyok sndr dengan laptop ni..muahaha....n terjumpa la gmbr2 walimah ari tu....

so...ak ase,x terlambat ag tuk ak mengucapkan terima kasih banyak2 kepada rakan2 sebatch ak yg bersengkang mata dan sanggup mengerah keringat demi melaksanakan walimah tersebut...

korang memang d bez la..x terbalas jasa2 korang...moga ALLAH memberikan ganjaran yang setimpal dengan apa yang telah korang buat untuk kami...ameen~

walimah kami telah d adakan pada 1/10/2010 bersamaan hari jumaat selepas asar...lebih kurang kul 4 petang...majlis tamat malam...tp tak tau la kol bape coz tetamu bersurai kol 1 pagi...uhuk~

errmmm...so..ak nk share la pic2 spjg walimah tu..tp tunjuk skit2 je la ek..kalo nk tgk lebey2,meh dtg umah...hehe...

............................................................................

ni adalah bilik tidur...comel kawan2 kami hias...
pelamin romantik...hehe..
skuad rombongan hantaran
hantaran yang paling ak suka! kaabah yang dalamnya ada quran...

lilin tepi kamar pengantin....
hadiah comel!

love with rose petal
my crown n necklace..
persiapan tuk makan beradab
rombongan lelaki sampai...
us
moga ALLAH redha..
..................................................

alhamdulillah...selesai sudah upload pic2 ni...

begitulah antara gambaran perjalanan majlis..

actually ada ag....macam2 yang menarik laaaaaaaaa.....

mula2 tu, ak bersiap kt umah mak andam (ameera suad) n kak kelly jd photographer, iman jd tukang pin2kan tudung...najwa n dak adab jd tukang bising merangkap pengapit n v.i.p ak..ngeh3~

sampai2 je k tempat kejadian (iaitu umah kami), ak terus d sambut oleh makcik arab tu dengan jeritan ololololooo sekuat2 ati die..isk~wt malu je...T__T...siap ckp ag,pengantin datang2x...uhuk~~

pstu...masuk umah,salam2 n bergambar skit2...pastu terus d panggil kuar..katanya pengantin lelaki nk dtg...pstu...tggu la kt luar...ingtkn da sampai,upe2nye x sampai ag...so sambung la usha2 gelagat kawan2 ak yang bz uruskan majlis..ak xleh tlg..sbb ak kn raja sehari...muahaha~

pstu...suami ak pn sampai...cm prince charming plak ha..ak kne tggu die kt bawah tangga...konon2 cm ak sambut die la...blkg ak berderet skuad hantaran...hehe...pstu...ak ngn najwa tunggu je la kt bwh tu sampai suami ak sampai kt bawah..n yg plg x tahan ada pantun...najwa la plg power sbb die bc pantun gune henset..weewiiitttt!!

pstu,tgk org wt persembahan kungfu ke ape ke ntah namanya....haha(yg pasti seni mempertahankan diri bukan melayu punye..) pstu terus kene halau g meja makan beradab...

haa...time kt sni...kami dihidangkan dengan macam2 makanan sambil juruhebah majlis wt2 bising kasi meriah lg...pstu dorg baca dedikasi2 org ramai...ase cm hot gler ah~~haha...pstu ada tayangan filem time kami akad nikah..pstu...ada persembahan org nyanyi2 sambil main gitar plak...pstu.........makaannnn~~

abis je mkn, amik2 gmbr sampai la k mlm...mmg letih sgt laaa...tp seronok!!

time amik2 gmbr tu, kami ada gk wt rakaman video ala2 berlakon...tp xtau la kwn2 nk wtpe dgn rakaman tu..kami beraksi sperti yg d arahkan...tp serius..mmg sempoi la kwn2 kami...hehe...thanks bnyk2 korg!!

...................................................................

haa...setakat tu je la gambaran perjalanan majlis walimah kami....

wpun kami kawen d jordan, akad nikah tanpa wali (abah) dan menggunakan wali hakim sahaja...walimah pun kwn2 yg support...mmg terasa meriah sgt...pengalaman yg xleh d lupakan seumur hidup...moga ALLAH meredhai kalian....

terima kasih banyak2 kawan2!

syukur yaALLAH kerana telah mempermudahkan segala2nya...

alhamdulillah wa syukur lillah...

................................................................
Fitrah_mujahidatunnisa tersenyum2...hehe..
...........................................................

5 comments:

Serikandi Abi. said...
This comment has been removed by the author.
Serikandi Abi. said...

Bismillahirrahmanirrahim.

Ya Allah, berkatilah majlis perkahwinan ini, limpahkanlah baraqah dan rahmat kepada kedua mempelai ini,
(annis athirah) dan (muhammad firdaus).
Kurniakanlah mereka zuriat yang soleh dan solehah. Kekalkanlah jodoh mereka di dunia dan di akhirat dan sempurnakanlah agama mereka dengan berkat ikatan ini.

“ Semoga Allah menghimpunkan yang terserak dari keduanya, memberkati mereka berdua dan kiranya Allah meningkatkan darjat keturunan mereka menjadi pembuka rahmat, sumber ilmu dan hikmah serta pemberi rasa aman bagi umat “
[Doa Nabi Muhammad pada hari pernikahan puterinya Fatimah Azzahra dengan Ali bin Ali Talib]

ameen..ameen..ya rabbal'alamin.!

salam maál hijrah k.annis..:)

mujahidatunnisa.. said...

ameen!! thanks tuk doa tu...

salam maal hijrah gk...=p

::iZZaTuL MuNaWWaRah:: said...

hahaha..kureng kak anis!!!mesti akk teruja kan kami bce pantun gne hp!!!perghhh..zaman dh moden kak!!!haahhaha...

moga akk bhgia selamnya bersama suami tersayang!!hehe:)

Naza said...

semoga berbhagia ke akhir nyerr ea...:)
ak tgok pic ko tu....cm ak ade kat sne plk...cz dpt bygkan keadaan cm ne...
tup2 tgok 1 pic...ade pic k.yati...:)kim salam kat die ye..klu die msh ingtlaa...
barakallahufik...