Followers


Tuesday, August 10, 2010

pose..

bismillahirrahmanirrahim..

alhamdulillah..dlm beberapa jam lg..insyaALLAH,Ramadhan bakal menjelma..

wuuu~sayunye rs hati ble terkenangkan keluarga yg jauh d mata tp dekat d hati..mudah2an kalian dlm keadaan yg sht2 dan tenang2 aja ya..ble hati berbicara tentang rindu,sakitnye mmg x tertahan..tp apakan dayaku..demi perjuangan,perlu ku kuatkan langkah ini..berjalan dan terus berjalan..yaALLAH,mohon kekuatan dariMU..ameen..

slalo kalo nk pose,msti ase bez sgt..tp..sblm nk masuk bulan ramadhan,mama n abah slalo offer..de teringin nk mkn pape x?nnt da pose,da xleh mkn..tp skang??da 3 thun x berpose ngn family..ni da masuk 4 kali ramadhan,tp tetap x rs berpuasa ngn mereka..blekah masanye akan tiba?thun dpn?insyaALLAH..jika diizinkan ALLAH..

pose kt perantauan ase meriah wpun keluarga xde..ase zouqnye ramadhan tu lebih skit la..sbb bi'ah kt sni kot..lg pun kan ada program ihya' ramadhan..alhamdulillah..setakat ni da 2 kali ak pegang ihya''..cuma kali ni je ak x dpt pegang sbb..........sbb x terpilih tuk pegang la..isk~

tp kn..bg sape2 yg pegang program ihya' ramadhan,ak nk nasihatkan korg..korg pgg betol2 program ni..ikhlas kan ati..pasakkn niat..insyaALLAH,korg akan ase zouqnyer ramadhan selain mengajak org ramai tuk lebih memanfaatkan dan merebut peluang sepanjang bulan pose ni..~ak berkata mengikut pengalaman~org berumur la katakan..hihi..

pose kt msia plak len citenye..bez sgt sbb dpt mkn mcm2..mntk je pape,insyaALLAH dpt..tp kul 4lbey da kne turun dapur..men masak2 sorg2 sbb mama da amanahkan kt ak,tugas masak memasak..makanya,tiap kali sahur dan buka,secara otomatiknye,ak akan turun ke umah bawah,utk memasak..beznye dpt masak tuk family kn..pasni,masak tuk 'family baru' plak..haha..isk~merepek je~

papepn..kite sume kne ingt la..bulan pose ni bulan tuk mendidik jiwa dan nafsu kite..sume setan2 da di ikat..tggl nafsu je..kalo still wt jahat lg..dats means..haaa...kantoi nafsu tu masih x terdidik..so,sama2 la muhasabah diri..persiapkan diri tuk menghadapi ramadhan..betulkan niat kite..berpuasa tuk mencari redha ALLAH dan menjalankan rukun islam yang wajib setiap umat islam laksanakan..

bulan puasa bulan ibadah,bulan ketaqwaan dan bulan keampunan...jom sama2 islah diri..moga berjaya menjadi mukmin sejati..insyaALLAH..

pesanan drpd insan terspesel skali kpd ak : bulan pose ni,plg kurang cuba tuk khatamkan quran,bc terjemahannya dan tadabbur ayat2nya skurang2nya skali dalam sebulan ni..

baik! sy menurut perintah..moga ALLAH redha dgn kite sume..

mari kite pasang niat..letakkan hadaf kite..

rajin2 pi terawih,rajin2 bc quran,rajin2 wt qiam,rajin2 berzikir dan mcm2 lg..~rajin2 antar mknn ke sni umah sy..hihi..~

ok la..mau sambung bc buku..khamis ni exam laz...chow dl~~daaa~

..........................

Fitrah_mujahidatunnisa x sabar nk pose!

0 comments: