Followers


Wednesday, January 26, 2011

lirik epal (تفاح )

bismillahirrahmanirrahim...

seronok gak cuba2 translate lagu arab kan?selama ni dengar n faham sendiri2 je tapi x penah share ngn orang lain..so..kali ni ak nak share lagu tuffah (epal) yang amat mudah di fahami liriknye ni...pliz enjoy it...(oppss..sebelum tu sila tekan stop dumpermusic di atas tu ye..)hehe..
.....................................................


.............................................

تفاح تفاح
تفاحة صفراء تفاحة حمراء
كل صحة وهناء اطعم بكل سخاء
ما أطيبة تفاح ما أطيبة تفاح
في ساعة الإصباح وبزهره الفواح كم تسعد الأرواح
هو نعمة الرحمن هو ينفع الأبطن
لا ترمي قشرته يا أيها الإنسان
بقشر ولب تفاحة قربي
أدعو من القلب بالحمد يا ربي

maknanya :

epal epal...
epal kuning epal merah...
sumenye menyihatkan dan menggembirakan makan dengan hati riang...
sungguh bagus epal sungguh bagus epal...
di waktu pagi dan dengan bunga yang semerbak harum amat menggembirakan jiwa2...
ia nikmat dari yang maha pemurah ia memberi manfaat kepada perut...
jangan baling kulitnya wahai manusia...
dengan kulit dan isinya  epal berada dekat denganku...
aku berdoa sepenuh hatiku dengan kesyukuran wahai tuhanku...



arab n malay lyric by cik nisaulfadhilah...
hakcipta terpelihara...=p
.........................................................
Fitrah_mujahidatunnisa ske sgt jd penterjemah!

2 comments:

dhirar al-azwar said...

akak wat byk2 lagi..cam best plak..
kreatif gak care blaja arab camnih..hehehe

mujahidatunnisa.. said...

hehe..insyaALLAH..
slmt blaja! =p